Not going to Indonesia - Reisverslag uit Groningen, Nederland van Hanneke - WaarBenJij.nu Not going to Indonesia - Reisverslag uit Groningen, Nederland van Hanneke - WaarBenJij.nu

Not going to Indonesia

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Hanneke

29 Mei 2006 | Nederland, Groningen

It has just been decided that we are not going to Indonesia:
(e-mail from our supervisor)

1) There are seismologists who predict a second severe earthquake can happen; there are also speculations that this will negatively influence the already instable Merapi volcano.

2) The Dutch Ministry of Foreign Affairs at its website (29/05/2006) discourages traveling to the area

3) All the staff with whom I am in contact here to make the visit worth while (technically as well as academically) have suffered personal and/or material losses or have colleagues and relatives in distress. As a consequence they are not in a position to help me, rightly so.

4) NOHA Europe and the separate universities have a moral and legal obligation not to send their students into harms way knowingly and intentionally

As a consequence of they above we have decided to call off the student visit to Universitas Gadjah Mada, Yogyakarta. We will inform the European Commission on the circumstances.

***
I might go to one of the other universities in Australia, Canada, Colombia or South-Africa, but of course that is still unclear..

• 29 Mei 2006 - 14:44

Sanne:

Hee Hanneke,

Balen zeg voor je. Ik hoop dat je nog naar een andere universiteit kan gaan.

groetjes, Sanne

• 29 Mei 2006 - 15:40

Leticia:

Ja echt naar! Een van de andere landen klinkt ook leuk natuurlijk. Maar goed, je stelt je er natuurlijk helemaal op in :(

Leticia

• 29 Mei 2006 - 19:36

Erique:

Happy to see you intact.

• 29 Mei 2006 - 19:38

forgot to write 'kept.' You're a tiny trouble-magnet, remember?

• 29 Mei 2006 - 20:07

Anne:

Oh bah, wat een drama net voor vertrek. Gelukkig mag je nog wel naar het o-zo-veilige Comlobia. Toch zou ik gaan voor de mogelijkheid Jochem te tracen. Doe verslag van zijn schapendans (want hij heeft het inmiddels opgegeven :)).

• 29 Mei 2006 - 21:59

Maartje:

hanneke, wat een vervelende maar toch ook goede beslissing waarschijnlijk.

Ik zeg: Canada! succes, maartje

• 30 Mei 2006 - 10:26

Hanneke:

Zou wel heel gezellig zijn he Maartje.. ;)

• 30 Mei 2006 - 10:38

Bertje:

Erg jammer, maar wel een goede beslissing. Volgens mij is het laatste wat ze op dit moment in de regio kunnen gebruiken 5 gasten die in het rader van een road/rail/fly-trip de Grote Bi-Hannes komen bezoeken en daarbij nog veel meer schade aanrichten. (Volgens mij is er maar een select groepje mensen die voorgaande zin begrijpt.) Ik zou naar Colombia gaan als ik jou was. Schijnt een van de veiligste landen ter wereld te zijn (hap dan Eriquito...)

• 30 Mei 2006 - 12:00

Liesbeth-Marije:

Erg jammer, maar een logische beslissing, denk ik. Hoop dat je snel duidelijkheid krijgt over een andere optie. Houd ons op de hoogte!

• 30 Mei 2006 - 19:10

Rita:

Jammer Hanneke..hopelijk heb je snel wat meer zekerheid over een andere plek.
    Het wordt vast een goede andere plek.